Du bist hier:
Ein Moin Moin aus Bayern
Wohnort:
Adelzhausen , Bayern
Adelzhausen , Bayern
Wohnort:
BigCity
BigCity
hallo toby,
willkommen im forum.
ich habe auch eine restauration hinter mir... da kann ich dir nur ausdauer und starke nerven wünschen
die fahrfreude hinterher, entschädigt aber letztendlich für alles
so denn
viel spass im forum
willkommen im forum.
ich habe auch eine restauration hinter mir... da kann ich dir nur ausdauer und starke nerven wünschen
die fahrfreude hinterher, entschädigt aber letztendlich für alles
so denn
viel spass im forum
FULLSIZE is the better SIZE
1992 Firebird.....1970 Plymouth Satellite Convertible.....
1992 Firebird.....1970 Plymouth Satellite Convertible.....
Wohnort:
Adelzhausen , Bayern
Adelzhausen , Bayern
ja das denke ich mir , zumal der zustand innen besser ist als aussen , ist von 1977 , Trans Am Firebird 6,6l V8 , 85tkm , targa Glasdach , innen soweit alles elektrisch , denke kann ein Schicker werden
nur die 13 stellige VIN Nummer bringt mir leider nirgens Info`s weil man ja bei den Encodern immer die 17stelligen Nummern braucht :-/
nur die 13 stellige VIN Nummer bringt mir leider nirgens Info`s weil man ja bei den Encodern immer die 17stelligen Nummern braucht :-/
Wohnort:
Berlin
Berlin
hallöchen jack...willkommen hier im forum!
wegen der vin, versuchs mal damit:
Zitat:
Fahrzeuge von Rusty:
wegen der vin, versuchs mal damit:
Zitat:
**Model Years 1972-1980
------------------------------
#1-----------------------Make-GM-2=Pontiac
#2-----------------------Series-S=Base Model W=Trans Am T=Espirit
-U=Formula V=Trans Am
-X=10 Anniversary TA, X=Turbo Indy TA
#3 & #4------------------Body Style-87=Sports Coupe
#5------------------------Engine-D= 250 M=350 N=350 R=400
T= 400 X=455 R=350 P=350
Y= 301 P=400 Y=455 H=350
S= 400 W=455 J=350 C=231
K= 403 Z=400 A=231 L=350
U= 305 A=213 G=305 W=301
H= 301 H=305 S=265 T=301
#6-------------------------Year-2=1972. 3=1973, 4=1974, 5=1975, 6=1976
-7=1977, 8=1978, 9=1979. A=1980
#7------------------------Assembly Plant-L=Van Nuys, N=Norwood
#8 - #13-------------------Sequential Production Number
------------------------------
#1-----------------------Make-GM-2=Pontiac
#2-----------------------Series-S=Base Model W=Trans Am T=Espirit
-U=Formula V=Trans Am
-X=10 Anniversary TA, X=Turbo Indy TA
#3 & #4------------------Body Style-87=Sports Coupe
#5------------------------Engine-D= 250 M=350 N=350 R=400
T= 400 X=455 R=350 P=350
Y= 301 P=400 Y=455 H=350
S= 400 W=455 J=350 C=231
K= 403 Z=400 A=231 L=350
U= 305 A=213 G=305 W=301
H= 301 H=305 S=265 T=301
#6-------------------------Year-2=1972. 3=1973, 4=1974, 5=1975, 6=1976
-7=1977, 8=1978, 9=1979. A=1980
#7------------------------Assembly Plant-L=Van Nuys, N=Norwood
#8 - #13-------------------Sequential Production Number
Fahrzeuge von Rusty:
Wohnort:
Adelzhausen , Bayern
Adelzhausen , Bayern
Wohnort:
Berlin
Berlin
Wohnort:
Adelzhausen , Bayern
Adelzhausen , Bayern
Wohnort:
Adelzhausen , Bayern
Adelzhausen , Bayern
Wohnort:
Berlin
Berlin
Wohnort:
Berlin
Berlin
Wohnort:
Berlin
Berlin
Wohnort:
Berlin
Berlin
Der 403ci Motor ist vom Oldsmobile.
Der 400ci Motot ist vom Pontiac.
Hier findest du alles für den 403ci Olds Motor
Zitat:
Gruß DrOlds
Fahrzeuge von DrOlds:
Der 400ci Motot ist vom Pontiac.
Hier findest du alles für den 403ci Olds Motor
Zitat:
400 T/A 6.6
In 1978 the 400 T/A 6.6 was created to fulfill the vacuum of the lackluster 76 455 HO, with improved flow cyl "6X" casting heads borrowed from the 350 yielding higher compression, specific camshaft, 3.23 gearing, and a new dual muffler exhaust making 220 hp (160 kW), providing the Trans AM and Formula Firebird with a breath of new life after some dismal performance years. The 4 speed manual transmission was also available behind the 400 HO and the 301 HO. The 400 T/A 6.6 did not live long however, emission standards and fuel economy restrictions for 1980 model year doomed the powerplant. The 301 Turbo replaced the 400 HO in 1980, disappointing potential customers who were just getting excited about performance returning to Pontiac. The 400 HO Trans AM was the last of the performance cars available with the manual transmission, also yet another disappointment to potential customers.
No hood scoop moniker denoted the 220hp 400 HO except the standard "T/A 6.6". The 185 hp (138 kW) 403 Oldsmobile powered cars had "6.6L Litre". Historically the "T/A" prefix on the hoodscoop noted that it was a Pontiac sourced engine, and those ending in Litre were non Pontiac, with the exception of the 1976 50th Anniversary Pontiac Trans AM model.
1977 also had a T/A6.6 option that was rated at 200 hp (150 kW).
In 1978 the 400 T/A 6.6 was created to fulfill the vacuum of the lackluster 76 455 HO, with improved flow cyl "6X" casting heads borrowed from the 350 yielding higher compression, specific camshaft, 3.23 gearing, and a new dual muffler exhaust making 220 hp (160 kW), providing the Trans AM and Formula Firebird with a breath of new life after some dismal performance years. The 4 speed manual transmission was also available behind the 400 HO and the 301 HO. The 400 T/A 6.6 did not live long however, emission standards and fuel economy restrictions for 1980 model year doomed the powerplant. The 301 Turbo replaced the 400 HO in 1980, disappointing potential customers who were just getting excited about performance returning to Pontiac. The 400 HO Trans AM was the last of the performance cars available with the manual transmission, also yet another disappointment to potential customers.
No hood scoop moniker denoted the 220hp 400 HO except the standard "T/A 6.6". The 185 hp (138 kW) 403 Oldsmobile powered cars had "6.6L Litre". Historically the "T/A" prefix on the hoodscoop noted that it was a Pontiac sourced engine, and those ending in Litre were non Pontiac, with the exception of the 1976 50th Anniversary Pontiac Trans AM model.
1977 also had a T/A6.6 option that was rated at 200 hp (150 kW).
Gruß DrOlds
Am Ende wird alles gut und wenn es nicht gut ist, ist es noch nicht fertig.
Fahrzeuge von DrOlds:
Wohnort:
Berlin
Berlin
Wohnort:
elsendorf
elsendorf
Neue Antwort erstellen